pondělí 15. dubna 2013

Překročili byste všechny své zásady pro jedinou osobu? | Nepřítel mého nepřítele (RC Review)



Autor: Kateřina Petrusová
Datum vydání: 6. února 2013
Série: Bavettovi
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 360
Žánr: Romantický, Adult
Datum četby: 16. - 17. února 2013

Anotace:
Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?
recenze může obsahovat spoilery ke knize Nebezpečná láska


Stála jsem u zdi, levou půlku obličeje bolestivě přitisknutou k hrubé omítce. 


Jméno Kateřina Petrusová je v knižní blogosféře více než známým. Tato česká autorka si naši pozornost získala již minulý rok a to s knihou Nebezpečná láska (dále jen NL) . Nikoho tak nepřekvapí, že zůstala svému mafiánskému světu věrná a pokračovala v něm i ve své další knize. Nepřítel mého nepřítele vyšel tento únor u nakladatelství Fragment, které obálku sladilo s prvním dílem a knihy tak vedle sebe vypadají opravdu hezky.

Joan Westová je bývalou policistkou a nyní matkou samoživitelkou. Vše co má, je její malá dcerka Amy a práce v bezpečnostní agentuře. Tři roky si žila v klidu, bez všech potíží.... Vše se ale změní, když jí do života vtrhne osoba, která zapříčinila odchod od policie. Jo je tak nucená přijmout nabídku drogového krále Tora, který unesl její malou dcerku. To, o co ji žádá, je plně proti její přirozenosti, ale není nic silnějšího než pouto matky a jejího dítěte. Joan je tedy rozhodnutá zabít Roberta Bevettu, ať to stojí, co to stojí.

Po všech uplynulých událostech, které měli co do činění s jeho mladším bratrem, se Robert Bavetta soustředí hlavně na rodinný business. Když se mu ale do cesty připlete Jane, která hledá útočiště v jeho azylovém domě, může si jen představovat co mu to způsobí. Kolik útrap mu přinese tahle zdánlivě ubohá zmlácená chuděrka?

Stejně jako u minulého dílu jsem po celou dobu čtení byla jednoduše nadšená. Kniha je neskutečně čtivá a dějová linka tak skvěle vymyšlená, že knihu nebudete schopni odložit. Jedná se o směsici detektivky, drama a romantiky. Tahle kombinace někomu může vyhovovat, ale v tomto případě je to v knize rozprostřeno ne zrovna rovnoměrně. První polovinu se řeší spousta záležitostí života a smrti, kdežto v druhé části se můžeme kochat převážně romantikou. A tak máme ze skvělého mafiánského příběhu další knihu, kterou bychom mohli zařadit do červené knihy. Tím pádem kniha nebude vyhovovat třeba mužské části čtenářů..

Ukázala mi malého růžového poníka s hřívou a ocasem a kytičkama na zadku.

Jo je ukázkový příklad hrdinky, které v jednu chvíli chcete naliskat a v druhé se jí za to omluvit. Tyhle postavy mnozí čtenáři nemohou vystát, ale přeci jen jsou právě tyto charaktery ty nejreálnější. Každý člověk chybuje a i Jo dělá jen to, co umí. Když si uvědomíme v jaké je situaci, vše se najednou zdá zcela logické a my nad některými jejími záměry jen přimhouříme očko. Roberta byla na druhou stranu krása sledovat! Když jsem zjistila, že druhý díl bude o něm, věděla jsem, že se mi to bude líbit! Bobby je prostě osobnost! Od začátku do konce jsem si ho užívala!

Ostatní postavy také nezklamaly. Johnny jako velký přítel bodyguard je prostě nepostradatelný a ráda bych viděla, co by bez něj Robert dělal. A pokud by si mne autorka nezískala tím vším, co už jsem napsala, dostala mě zapojením některých postav, u kterých jsem si ani nedovolila doufat, že se tu objeví! A místa, která autorka zvolila jako dějiště příběhu, jsou mojí srdeční záležitostí a já tak mohu jen děkovat za krásy New Yorku!

Ať už se v knize vyskytují chybičky nebo ne, nemění to nic na tom, že je tato kniha perfektní a já se mohla naplno oddat příběhu, který jsem si užívala na maximum a z každé strany jsem vymačkala to nejlepší. Malá Amy všemu dodávala kapku veselí a kdykoliv byla na scéně, věděla jsem, že o zábavu je postaráno. Věc s mafiány celé knize dodává trochu tajemna a čtenář si tak nemůže být jistý, jestli se něco nepokazí. Vždycky přeci jen může být hůř a s mafiány to platí dvojnásob.

Nebyl zrovna řešící typ a já to téma nechtěla otevírat.

Čeští autoři dobudou svět! Za tím si prostě stojím! A kdo tvrdí opak, toho donutím přečíst tuto knihu. Hrozně se mi líbí autorčin styl psaní! Všechny ty skvělé české obraty, úžasné popisy myšlení - jak Roberta, tak Jo - a přesně zachycené scény. Žádný anglicky píšící autor tohoto nedosáhne. A žádné výmluvy na menší slovní zásobu neberu. Kateřina má talent a její psaní je tak něco, co vám zpříjemní den. A opravdu velké plus dávám za střídání pohledů. Obvykle se předem děsím, když má žena psát z mužského pohledu, ale v tomto případě to bylo dotaženo až do konce a ani jedna Robertova myšlenka mi nepřišla zženštilá. Za to klobouk dolů!

Volné pokračování knihy Nebezpečná láska pro mne bylo opravdovým překvapením. Měla jsem za to, že se mi nemůže líbit víc než příběh Mika a Paige. Omyl. Zamilovala jsem se do této knihy snad desetkrát víc a můžu pouze děkovat Kateřině Petrusové, že tuto knihu přivedla na svět. Bála jsem se příběhu o starším Bavettovi, myslela jsem že autorka nedosáhne kvalitou na první díl, ale ona mě překvapila a dala i důvod nepodceňovat. Autorka to totiž dokázala a já bloumala i druhý den v myšlenkách ve společnosti Roberta a Jo.

Knihu můžu doporučit opravdu všem, snad bych jen vynechala mládež do třinácti let, kteří by z knihy moc neměli. V knize se řeší i otázky, které jsou problémem dnes a pořád. A že to není zrovna hezké téma. Každý, kdo četl NL, by měl chtít, ne - potřebovat si přečíst právě Nepřítele mého nepřítele! Kniha vás okouzlí a překvapí v tolika směrech že se nebudete stačit divit! Za mne plných pět hvězdiček!



Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Obálky a anotace byly převzaty z webu nakladatelství, kde si můžete také knihu objednat.
Doplňující obrázky jsou z http://weheartit.com/.
Web autorky najdete zde → http://www.katerinapetrusova.cz/
Knihu si můžete přidat i na Goodreads

Žádné komentáře:

Okomentovat