pátek 23. března 2012

S lovkyní snů to jde z kopce

*recenze může obsahovat spoilery na předchozí díl*

Janie proběhne zasněženými předzahrádkami dvou bloků a tiše vklouzne do dveří domu.

Pokračování příběhu lovkyně snů Janie začíná pár týdnů po ukončení knihy první. Janie se stala součástí týmu kapitánky Komiské a hned jí byl přidělen úkol. Tým dostal typ, že některý z profesorů na Fieldridgeské střední je pedofyl a spí se svými studentkami. Janie musí zjistit kdo to je a udělat tak ze sebe volavku. To se ale nelíbí Cabelovi, a tak už na začátku můžeme tušit problémy v ráji.

Její schopnosti lovkyně snů jí poslední dobou přinášejí víc a víc potíží. Přestože se, za pomoci slečny Stubinové, kterou navštěvuje ve snech, učí pomalu ovládat průběh snů, odráží se to na jejím zdravotním stavu. Déle jí trvá než se vzpamatuje, vysiluje ji to víc a víc a doba nevrácení jejího zraku se prodlužuje...

Janie flirtuje se svým profesorem chemie Durbinem., škádlí profesora Wanga a vytahuje se a je drzá na tělocvikáře Cratera, a snaží se nedávat najevo, jak moc jí ubližuje, že se na veřejnosti nesmí hlásit ke Cabelovi, protože stále pracuje na drogovém případu.

Děj tohoto dílu se mi zamlouval snad více než díl první. Autorka ukázala, že má nápady v zásobě a Procitnutí byl pouze úvod.

Příběh hezky plynul a na rozdíl od předchozí knihy se pohybujeme v souvislé ose pěti měsíců. Postavy zde dostali větší prostor a i Janie se nám hezky otevřela. Konečně jsem chápala její pohnutky a pocity. Objevila jsem v ní nějaký charakter, který mi předtím chyběl. Cabel se ukázal jako úžasný přítel a podpora. Takového kluka by chtěla snad každá holka, která pátrá po láskyplném příteli a ne po drsném motorkáři. Stál při ní, miloval ji, byl její. Ale jak už jsem psala, nic není tak jednoduché.

Dostaneš čtyři koule, z malejch nebo velkejch testů, ale pak se ti nepovede dostat pátou.

Cabel je jen člověk, a když je něčeho moc, tak je toho příliš. Janie se ke konci chovala jako tuctová blbka. Chápu, že jí naštve, když s ní její přítel nemluví, ale aby si ve svém mozku vymýšlela spoustu nepodložených teorií.... Ne, děkuji.

Vztah Cabela a Janie je celkově zvláštní. Oba dva jsou z nefungujících rodin, mají své tajemství, každý má jinou povahu. Přesto se milují. Vložení informací o lovcích snů ze spisu slečny Stubinové bylo zajímavým zpestřením toho běžného života. Její zelený notes s nálepkou "číst na vlastní nebezpečí" mi nedal spát a musela jsem knihu prostě dočíst. To co jsem zjistila byl zároveň šok i potvrzení mých dosavadních úvah.


Rozuzlení děje bylo napínavé. Držela jsem pěsti a v okamžicích, kde to vypadalo špatně, jsem kolikrát nadávala. Nejen na stranu zla, ale i na Janie.

5/10

Původní název: Fade
Autor: Lisa McMann
Datum vydání: 8. března 2012
Původní datum vydání: 28. ledna 2009
Série: Lovkyně snů
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256
Překlad: Čeněk Matocha
Žánr: Fantasy, Paranormal, Romance
Datum četby: 18. března 2012

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Obálka a anotace byla převzata z webu nakladatelství, kde si můžete také knihu objednat.

Žádné komentáře:

Okomentovat